Tarantino does it again...

Jag har varit inlåst i hemmet pga förkylningen och yrsel, kunde verkligen inte ta mig ut. Min man fick nog så han tyckte att jag skulle klara av bio, man sitter ju och tittar på film. Det var en utmaning då bildskärmen var enorm så min yrsel blev ännu värre då vi fick sitta på tredje raden. Min näsa började rinna, jag hostade konstant, jag tror att kanske några blev irriterade.. just det och filmen var 2h 36 min lång.

 

Vi såg The Inglorious Basterds (fick jag stavningen rätt nu?). Filmen är välfylld av Tarantinos detaljer som verkligen skapar stämningen. Flera olika berättelser som sammanflätas. Smarta repliker, alla tyskar som pratar tyska är tyskar och det finns väääldigt många humoristiska inslag!! Brad Pitt fick mig asgarva när han skulle låtsas vara Italienare (när han verkligen är en sydstats general med riktig sydstats dialekt) och säga "arrivederci"!!! Rekommenderar den varm, dock finns det lite brutala och blodiga scener för er som inte tål sådant.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0