H&M "mulliga" modell?

H&M måste omvärdera lite saker och ting efter senaste katalogen som jag har fått i brevlådan. Jag vet vad det innebär att vara modell idag, storleken måste vara typ max 32-34 för att kunna visa upp kläder. Jag bryr mig vanligtvist inte för jag vet att verkligheten inte är sådan, inte för att det inte finns naturliga smala och hälsosamma tjejer, men ni förstår vad jag menar. IAF medan jag bläddrar genom katalogen kommer jag till BIB sidorna (dvs Big and Beautiful stl 44-54) och svimmar nästan av att se ”modellen” som ska representera mulligare tjejer och även mer än mulliga tjejer (se nedan). ÄRLIGT jag blir rädd när jag ser henne som modell för större storlekar. Hon själv drar säkert max stl 38-40!!!

 

(snygg hårfärg förresten och otroligt vacker tjej)

 

Däremot anser H&M att majoriteten av svenska tjejer ser eller ska se ut som tjejen nedan.

 

 


Kommentarer
Postat av: Rills

Fan Selma, I realy like this shit! Haha du skriver riktigt intressanta saker :D Make me happe very much!

2009-09-05 @ 10:06:33
URL: http://knappastettsuntliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0