Sicko dayz...

Mina kära vänner sorry för att bloggen har varit lite tunn de senaste dagarna. Jag har varit sjuk nu i några dagar och idag är den första dagen jag känner mig lite bättre.

 

Över helgen kände jag mig lite dålig, på måndagen ännumer och på tisdagen var det katastrof. Jag hade bröstsmärtor, frossa, feber och huvudvärk, dvs alla symptomer för den idiotiska svin-skit-influensa. Min läkare (min fina pappa) tvingde mig ner till vårdcentralen till honom, han beställde alla möjliga prover åt mig. Gick ner till provtagningen och va skitskraj, jag bara hatar sjukhus, nålar och allt som har att göra med det. Hon som skulle ta proverna var så opersonlig och långsam, kunde inte hitta mina blodkärlor och nu har jag ett stort blått blåmärke i armen pga hur idiotiskt hon gör sitt jobb. Fick senare veta av mamma att mormor hade varit hos henne och hon hade missat hennes blodkärl så att alla prover misslyckades och hon stackaren måste göra om det.

 

IAF hon tog typ 5 flaskor av mitt blod, tog svininfluensa provet (ett jvl ståltråd med tops in i näsa, mysigt NOT). Därefter gick jag till pappas kontor och han ville titta på min hals, lyssna på hjärtat och lungorna osv. Han tog min syreomsättning och puls, pulsen var SKITHÖG, typ 114, däefter tog han mitt blodtryck och det var LÅGT, 80/50. Pappa blev direkt panikslagen, han fattade inte hur jag kunde stå på benen med de siffrorna, han ville mäta EKG på mig, kort sagt PANIC!!!!  Jag sa till honom att jag har just tagit en massa prover och är fortfarande skitskraj och nervös, har feber SAMT mens! När jag lugnade ner mig lite tog han blodtryck igen och det var normalt. Sedan skickade han mig till röntgen för att ta lite snygga foto på mina lungor.

 

Nu har pappa ringt mig och provsvaren har kommit, allt är OK, ingen jävla svininfluensa men någon bakteriell virus i lungorna som läks.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas du mår bättre snart!

2009-11-20 @ 23:37:35
URL: http://elmstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0