Jävla huliganer...

Igår tog vi en sväng till Göteborg eftersom vår goda Italiano friend Francesco var hela dagen hos oss i Borås. Han och min man har nytt projekt på gång så de satt hela dagen och fixade och trixade med dator och många idéer. Det lila som jag kan avslöja är att projektet heter ”My Gothenburg”.

 

Vi kom till gbg och det var ju derby mellan Gais och Gbg, Det var poliser överallt i varje hörn, fulla fotbollsfan men vi satte oss vid ett litet café vid Saluhallen. Vi åt våra kakor, drack vårt kaffe när plötsligt bakom våra ryggar kommer typ 30 styck ”småpojkar” som skriker ofantligt mycket. Jag trodde det var väl mer fulla supportrar, men nej… Polisen samlades så jäkla snabbt, de hade hjälmar på sig och batonger och gick emot de här killarna som var liksom 1 meter från oss. Stolarna började flyga, flaskorna krossa, stenar kastas. Vi som satt i café blev panikslagna liksom hoppade upp från stolarna och försökte komma bort därifrån för vi trodde ju att det skulle gå illa. Men nej! De jäkla skitungar hade först efter att ha retat poliser med svärord och med några stolar börjat SPRINGA från polisen som organiserade sig och började gå mot dem! Men va fan om du nu kommer emot polisen och retar upp dem för att sedan springa iväg som små kycklingar då är ni idioter. Varför kan ni inte slutföra ert lilla kaos som ni har startat igång?? IDIOTER! Jag fattar inte vad som hade hänt? Vi lever i ett land som är säkertm där vi har allt det nödvändiga, ingen offentlig korruption, vi har bidrag, stöd, vi har mat och rent vatten från kran MEN NEJ vi ska fajtas mot svenska polisen för att vi är arga att vårt team förlorade ikväll.

 

Vilka ytterligheter! När huliganer kommer i bråk med polisen i Bosnien för det första är det på liv och död! För det andra de är inte ara pga ngn jävla fotbollsmatch utan för att polisen är den mest korrumperade institution i det landet med 200 kg feta poliser som samlar pengar på sig genom små fortkörningar och slår ihjäl oskyldiga barn.  Jag säger inte att det är OK at slåss men här i Sverige förstår jag inte vad de slåss för då??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0