The attack of the clones!!!

Gick en runda idag på stan och blev lite paff. Det är helt otroligt hur 97% av Borås tjejer har fallit i klorna på modeindustri. Det var kloner överallt i stan, det var otroligt skrämmande dock intressant. Överallt såg jag kopior av Elin Kling, Nicole Richie, Lindsey Lohan osv osv

 

 

Solen sken, det var varmt och jag idioten tänkte inte ens på det utan gick ut i jeans, skinnjacka + sjal (en ren ”var beredd på kall och regnskurar" vana) och gissa om jag blev svettig. Gick in på H&M bara för att se vad som finns och till min förvåning började jag upptäcka de här klonerna. Inne på Divided avdelningen i sina überkorta shorts (svär skinkorna syntes), gladiatorsandaler, Acne typ t-shirt eller linne (se Elin Kling),Wayfarers, en mix av armband, och långa blonda och brunhåriga frisyrer (se Elin Kling). Det är ju snyggt men inte när man ser varannan tjej se ut sådär. Vad hände med egen stil? Vad hände med att ta lite av varje men göra det personligt? Det behöver inte vara iögonfallande men personligt ska det banne mig vara! Jag är minimalistisk, jag gillar inte för mycket grejer på en gång, jag gillar det enkelt, bekvämt och jag gillar det jag gillar helt enkelt. Visst shorts är snygga, men inte på mig! Javisst pannband är cool, men inte på mig. Det är jag, även om jag har Gina Tricot tröja på mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0