Stupid headlines!!!

En ska som jag har alltid förundrats av den svenska media är deras själviska och egoistiska koncentration på "svenskar" i varje katastrofal läge. Ett exempel på detta är då den hemska flygplans olyckan som har drabbat flera familjer runtom i världen men även oss andra som känner sorgen med de här människor. Emellertid när jag läser tidningar (nu syftar jag på blaskan aftonbladet) så är det viktigaste för de här journalister är hur många svenskar fanns ombord, hur många hade svenska pass, hur många som inte hade svenskt medborgarskap etc etc. Nähe en av de var en invandrare utan svensk pass då gör det ju hela OK med andra döda? Det lättar bördan för oss svenskarna! Jag menar hur poänglöst samt känslokallt är det inte med den jävla onödig fakta i ett sådant sörjande moment? Javisst det är ju hemskt att veta att en våra svenska grannar kanske var med på flygplanet men att gå in på detaljer hur många det var med medborgarskap osv känns så onödigt och så jävligt så att det är inte sant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0